Ebook dla nauczycieli

Wyposaż swoich uczniów w kompetencję przyszłości: umiejętność skutecznego uczenia się!

w cenie 49 zł

Nazywam się Danuta Kitowska. Uczę w szkołach i na uczelniach od ponad 30-tu lat.

Zauważyłam, że najczęstszym problemem “słabych uczniów” nie jest brak zdolności, a brak umiejętności uczenia się. Uczeń bez sprawdzonego systemu na naukę jest zagubiony, zestresowany, a wiadomości przyswaja dłużej i mniej skutecznie. Rezultat? Męka nad książkami, panika w dniu testu, a potem niezadowalające wyniki. To błędne koło, które jednak można przerwać wprowadzając do swojego arsenału bezcenną umiejętność efektywnego uczenia się.

Uważam, że każdy nauczyciel powinien wesprzeć swoich uczniów w zdobyciu tej kluczowej umiejętności. A ja zamierzam wesprzeć Ciebie w przekazaniu tej wiedzy. Właśnie dlatego stworzyłam przewodnik dla nauczycieli „Jak uczyć uczenia się?”. Cieszę się, że tu jesteś!

Dla kogo jest ten ebook?

  • dla nauczycieli i wychowawców uczących w klasach od IV szkoły podstawowej aż do matury
  • Większość scenariuszy przygotowana jest z myślą o uczniach szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Dobre praktyki uczenia się znajdą zastosowanie też w edukacji wczesnoszkolnej i szkolnictwie wyższym. 

Co przygotowałam dla Ciebie?

  • 150 stron pełnych pomysłów na zainspirowanie uczniów,
  • 35 autorskich grafik, które możesz wykorzystać na lekcjach,
  • 23 arkusze przygotowane do wydruku: ćwiczenia, notatki graficzne, checklisty dla uczniów,
  • 12 scenariuszy zajęć przeznaczonych do realizacji na 23 jednostkach lekcyjnych:

    1. Jak planować efektywne uczenie się?
    2. Jak planować uczenie się i monitorować postępy?
    3. Jak zarządzać czasem?
    4. Jak wyszukiwać, wartościować i przechowywać informacje?
    5. Jak efektywnie notować?
    6. Jak efektywnie notować graficznie? Wprowadzenie
    7. Jak efektywnie notować graficznie? Sketchnoting
    8. Jak efektywnie notować graficznie? Mind Mapping
    9. Jak skutecznie zapamiętywać?
    10. Jak skutecznie utrwalać wiedzę?
    11. Jak w uczeniu się wykorzystywać Internet?
    12. Jak poradzić sobie z egzaminem?

  • obszerne komentarze metodyczne do każdego scenariusza,
  • rekomendacje literatury.

Jakie będzie Twoje zadanie?

  • Dokonaj wyboru zagadnień na każdy rok szkolny. Od klasy VII możesz realizować scenariusze w kolejności w jakiej umieszczono je w ebooku, albo posłużyć się mapą:
mapa

Co zyskujesz kupując ten ebook?

  • otrzymujesz propozycję 23 tematów na lekcje z wychowawcą i lekcje przedmiotowe lub zajęcia pozalekcyjne,
  • masz możliwość skonstruowania autorskiej innowacji pedagogicznej na bazie ebooka,
  • Twoi uczniowie osiągają wyższe wyniki w nauce, a przede wszystkim zaczynają lubić uczenie się,
  • czujesz że robisz coś naprawdę wartościowego dla swoich uczniów, ponieważ wyposażasz ich na przyszłość,
  • masz lepsze relacje z uczniami i ich rodzicami – oni też są wdzięczni, że inicjujesz działanie, którego nikt wcześniej nie próbował realizować kompleksowo,
  • zgłębiasz temat, odkrywasz pokłady edukacyjnych możliwości, kreujesz własne rozwiązania, stajesz się ekspertem,
  • jeśli przydzielono Ci w szkole prowadzenie zajęć rozwijających umiejętności uczenia się w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej – masz gotowe rozwiązania,
  • masz w domu ucznia? wypróbuj z własnym dzieckiem poszczególne techniki, „dając wędkę”  zamiast wysyłać je na korepetycje,
  • masz niepowtarzalną okazję konsultować z autorką swoje działania – zapraszam do kontaktu wszystkich czytelników ebooka 🙂 

Co o ebooku mówią eksperci i nauczyciele-praktycy?

Doskonała forma przewodnika, który tym różni się od informatora czy monografii,  iż posiada mapę i plan przewidywanej trasy. To co zdecydowanie wyróżnia tę publikację do innych na rynku to obszerne komentarze metodyczne, w moim odczuciu must-have dla każdego nauczyciela oraz bogata baza darmowych i legalnych źródeł edukacyjnych (tradycyjnych i elektronicznych).

Zwracam uwagę na kolejny unikatowy aspekt tego przewodnika. Mimo swojego umocowania w tzw. narzędziowni, ma on charakter humanistyczny. Jest w nim obecny człowiek, a dokładnie uczeń, w kilku wymiarach: częste wskazania autorki na konieczność pracy na zasobach uczniów, obalanie przez autorkę mitów związanych z procesem uczenia się i przede wszystkim mocny akcent położony na stworzenie przez nauczycieli przestrzeni do zadawania pytań przez uczniów.

W związku z tym co napisałam wcześniej  zwracam uwagę czytelnikom na to, że jest to pozycja nietuzinkowa, przeznaczona wyłącznie dla nauczycieli świadomych, czyli gotowych do zmiany lub wzmocnienia przekonania, iż uczenie to podejmowanie działań stymulujących pracę własną uczniów, podczas której rozpoznają swoje sposoby uczenia się, a nie przekazywanie materiałów czy narzucanie własnych pomysłów rozwiązań.

Jeśli mimo lektury Jak uczyć uczenia się doktor Danuty Kitowskiej ktoś będzie myślał inaczej, to od razu jest skazany na pedagogiczną porażkę.

mklos

dr Monika Kłos – doktor nauk o zarządzaniu, nauczycielka akademicka, trenerka, coach, entuzjastka neurodydaktyki, licencjonowana trenerka STRUCTOGRAM® Polska, właścicielka Pracowni Edukacji i Coachingu w Pile.

Jeśli temat „uczenia się” jest dla Ciebie za duży. I zupełnie nie wiesz jak się za niego zabrać. Nauczona, czyli Danuta Kitowska przeprowadzi Cię krok po kroku, przez kolejne scenariusze zajęć, do efektywności w procesie uczenia się.

zdjęcie Agata Baj

Agata Baj – pedagog, coach, trener efektywnych technik uczenia (się). Właścicielka marki eduBAJ, założycielka grupy na Facebooku: MYŚLOGRAFIA. Autorka m.in. publikacji: MAPY MYŚLI. Poradnik dla osób uczących się (2013).

Publikacja zdecydowanie niezwykła – bank wiedzy o uczeniu się, napisany sprawnym językiem, tak od serca. Podobają mi się różne cytaty, nawiązujące do omawianej treści, odnośniki do stron i notatki graficzne. Dużą wartością jest komentarz metodyczny i gotowe karty do druku, co zachęca do natychmiastowej pracy. 

Myślę, że jest grupa nauczycieli, która się szybko “zapala”, a potem równie szybko gaśnie. W moim przekonaniu możliwość wydruku może tę iskrę zatrzymać na dłużej, a – w konsekwencji – zachęcić do rozpalenia edukacyjnego ogniska.

zdjęcie IZa Bartol

Izabela Bartol – nauczycielka, polonistka, socjoterapeutka, doradczyni metodyczna, blogerka – Polski z klasą. Superbelfer z superpomysłami.

Jak uczyć uczenia się? Moja filozofia.

know-

x

Narzędzie wykorzystywane do systematyzacji wiedzy w ramach jej zarządzania.

  • know-what (wiedzieć co?)

    wykształcenie umiejętności uczenia się,

  • know-why (wiedzieć dlaczego?)

    większość uczniów nie potrafi się uczyć,

  • know-how (wiedzieć jak?)

    na lekcjach z wychowawcą prezentacja technik, pierwsze ćwiczenia, a w szkole na lekcjach innych przedmiotów  i w domu testowanie,

  • know-who (wiedzieć kto?)

    • uczący: nauczyciel wychowawca, 
    • uczący się: wychowanek,
    • sojusznicy: inni nauczyciele i rodzice uczniów,

  • know-where (wiedzieć gdzie?)

    w szkole i w domu, począwszy od lekcji wychowawczej, poprzez przedmiot uczony przez wychowawcę, a na innych przedmiotach skończywszy (można też na zajęciach pozalekcyjnych),

  • know-when (wiedzieć kiedy?)

    na wszystkich etapach edukacji, bez względu na wiek dzieci, w edukacji wczesnoszkolnej – ograniczone,

  • know-if (wiedzieć, co się stanie gdy?)

    uczeń będzie miał okazję doświadczać zaproponowane techniki na wszystkich przedmiotach oceniając ich przydatność we własnym uczeniu się,

  • know-between (wiedzieć, jaka jest relacja pomiędzy…?)

    na podstawie doświadczeń uczeń dokona wyboru takich technik, które najbardziej odpowiadają jego preferencjom oraz konkretnym potrzebom i zbuduje własną strategię uczenia się.

wstep-ubrania!

Istota zaproponowanej metodologii:

od pokazania możliwości, przez wspieranie w wyborze najodpowiedniejszych technik – do zbudowania własnej strategii.

Myślisz sobie: ciekawa filozofia, ale jak się do tego zabrać?

Obawiasz się, że naprawdę nie wiesz jak to zrobić?

Nikt Cię nie uczył technik uczenia się?

Ten ebook jest dla Ciebie!

w cenie 49 zł